|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GRUPA MEDIA INFORMACYJNE - Foto News & Style |
|
COUNTRY: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Foto News & Style Professional - Od autorów: Adam Nawara |
|
|
|
|
Dział fotografii - Jest jedna rzecz, którą musi posiadać każda fotografia - ludzki wymiar. Ten rodzaj fotografii to realizm, jednakże realizm to nie wszystko. Musi jeszcze temu towarzyszyć wizja i dopiero połączenie tych dwóch cech tworzy dobre zdjęcie. Trudno jest określić cieńką linię, gdzie kończy się materia, a zaczyna umysł?. - Robert Frank
|
|
|
|
|
Strona producenta :
www.ppp.com |
|
|
|
Dokonując zakupu, dokonujesz właściwego wyboru |
Grupa Media Informacyjne - Sklep GMI |
|
|
|
|
|
Nasi partnerzy |
|
Zakupy |
Zakupy |
Zakupy |
000 000 000 |
000 000 000 |
000 000 000 |
Zakupy |
Zakupy |
Zakupy |
000 000 000 |
000 000 000 |
000 000 000 |
Zakupy |
Zakupy |
Zakupy |
000 000 000 |
000 000 000 |
000 000 000 |
Zakupy |
Zakupy |
Zakupy |
000 000 000 |
000 000 000 |
000 000 000 |
Zakupy |
Zakupy |
Zakupy |
000 000 000 |
000 000 000 |
000 000 000 |
Zakupy |
Zakupy |
Zakupy |
000 000 000 |
000 000 000 |
000 000 000 |
|
|
|
|
|
|
lp |
temat |
demo |
pobierz |
|
1. INFORMACJE PODSTAWOWE - HISTORIA FOTOGRAFII |
|
|
1 |
Jaki aparat fotograficzny wybrać |
|
pobierz |
2 |
Budowa aparatu |
|
pobierz |
3 |
Parametry aparatu fotograficznego |
|
pobierz |
4 |
Liczby w fotografii co nam mówia i znaczą |
|
pobierz |
5 |
Specyfikacja techniczna |
|
pobierz |
|
2. STUDIO FOTOGRAFII REKLAMOWEJ |
|
|
1 |
Budowa i rodzaje aparatów fotograficznych używanych w fotografii reklamowej. |
|
pobierz |
2 |
Reklama w odniesieniu do historii |
|
pobierz |
3 |
Światło, charakter i rodzaje oświetlenia. |
|
pobierz |
4 |
Podstawowe elementy wyposarzenia studia fotografii reklamowej. |
|
pobierz |
5 |
Fotografia przedmiotów płaskich, reprodukcja, geometria obrazu. |
|
pobierz |
6 |
Fotografia przedmiotów płaskich półprzezroczystych. |
|
pobierz |
7 |
Fotografia katalogowa: |
|
pobierz |
a |
przedmioty płaskie – odwzorowanie faktury i koloru, |
|
pobierz |
b |
przedmioty przestrzenne – warzywa, owoce, tworzywo sztuczne, skóra, metal, szkło. |
|
pobierz |
|
3. STUDIO FOTOGRAFII MODY |
|
pobierz |
1 |
Historia fotografii mody. |
|
pobierz |
2 |
Wielcy mistrzowie fotografii mody i ich dzieła, wyczucie estetyczne na przykładach mistrzów |
|
pobierz |
|
fotografii – poszukiwanie inspiracji. |
|
|
3 |
Podział fotografii mody: fashion/beauty/glamour. |
|
pobierz |
4 |
Kadr i kompozycja estetyczna. |
|
pobierz |
5 |
Światło zastane, naturalne i sztuczne. |
|
pobierz |
6 |
Profesjonalne wydawnictwa i czasopisma związane z fotografią mody |
|
pobierz |
|
(Vogue, Pop, Vanity Fair Magazine, Fashion Magazine, WAD Magazine). |
|
|
7 |
Rekwizyty i elementy kompozycji wykorzystywane w fotografii reklamowej. |
|
pobierz |
8 |
Współczesne trendy w dziedzinach fotografii mody i reklamy. |
|
pobierz |
9 |
Rola asystenta fotografa na planie zdjęciowym. |
|
pobierz |
10 |
Rola wstępnego szkicu przed przystąpieniem do pracy w studio. |
|
pobierz |
11 |
Warsztat: |
|
pobierz |
a |
pomysł, kompozycja, kadr, |
|
pobierz |
b |
przygotowanie planu zdjęciowego, jak aranżować plany zdjęciowe, |
|
pobierz |
c |
budowa scen oświetleniowych w studio, |
|
pobierz |
d |
praca z jednym i większą liczbą modeli, |
|
pobierz |
e |
współpraca ze stylistą i wizażystą – rola make – up i stylizacji w fotografii mody, |
|
pobierz |
f |
fotografia dodatków (biżuteria, buty, makijaż), |
|
pobierz |
g |
fotografie seryjne, cechy wspólne i różnice, |
|
pobierz |
h |
sposoby zarządzania zespołem na planie zdjęciowym. |
|
pobierz |
i |
jak okiełznać światło zastane w plenerze, |
|
pobierz |
j |
poszukiwanie odpowiedniego tła do wykonywanej sesji, |
|
pobierz |
k |
blendy i lampy błyskowe na otwartej przestrzeni, |
|
pobierz |
l |
praca w plenerze z zestawem lamp studyjnych i/lub reporterskich, |
|
pobierz |
ł |
fotografia lifestylowa. |
|
pobierz |
|
4. STUDIO FOTOGRAFII PORTRETU |
|
pobierz |
1 |
Historia i zadania portretu na przykładach twórców od starożytności po współczesność. |
|
pobierz |
2 |
Mistrzowie portretu fotograficznego – definicja i rodzaje portretów |
|
pobierz |
3 |
Ogólne zasady portretowania: |
|
pobierz |
a |
mowa ciała i jej rola w fotografii |
|
pobierz |
b |
atmosfera i jej wpływ na jakość fotografii |
|
pobierz |
c |
rodzaj i kierunek światła, |
|
pobierz |
d |
sprzęt foto i oświetleniowy, |
|
pobierz |
e |
światło a klimat zdjęcia – światło naturalne i studyjne, |
|
pobierz |
f |
kierowanie modelem, |
|
pobierz |
g |
zachowanie fotografa, |
|
pobierz |
h |
akcesoria – tło, zastawki i blendy. |
|
pobierz |
4 |
Światło studyjne: |
|
pobierz |
a |
praca z 1, 2 i 3 źródłami światła, |
|
pobierz |
b |
niski/wysoki klucz |
|
pobierz |
5 |
Część praktyczna: |
|
pobierz |
a |
portret oficjalny – studio, |
|
pobierz |
b |
portret wykreowany – studio, |
|
pobierz |
c |
portret osobisty – studio, |
|
pobierz |
d |
portret w plenerze. |
|
pobierz |
|
5. STUDIO FOTOGRAFII KREACYJNEJ |
|
pobierz |
1 |
Historia i przykłady dzieł artystycznych wykraczających poza pojecie obiektywizmu. |
|
pobierz |
2 |
Pojecie kreatywności/kreacji. |
|
pobierz |
3 |
Kreowanie obrazu: |
|
pobierz |
a |
idea, |
|
pobierz |
b |
Środki wyrazu i estetyka, |
|
pobierz |
c |
Tworzywo, |
|
pobierz |
d |
Światło i przedmioty, |
|
pobierz |
e |
Możliwości realne i cyfrowe. |
|
pobierz |
4 |
Tworzenie projektu: zdjęcie pojedyncze oraz cykl zdjęć. |
|
pobierz |
5 |
Wielkość zdjęcia i otoczenie podczas publikacji |
|
pobierz |
6 |
Kreacja impresyjna i kreacja zaprojektowana |
|
pobierz |
7 |
Część praktyczna: |
|
pobierz |
a |
projekty zadaniowe, |
|
pobierz |
b |
projekty indywidualne. |
|
pobierz |
|
6. STUDIO FOTOGRAFII REPORTAŻU |
|
pobierz |
1 |
Historia fotoreportażu – i jego rola |
|
pobierz |
2 |
Estetyka i środki budowania obrazu reportażowego: |
|
pobierz |
a |
sprzęt i wyposażenie fotografa, |
|
pobierz |
b |
kompozycja obrazu, |
|
pobierz |
c |
kolor a fotografia czarno-biała, |
|
pobierz |
d |
zniekształcenia obrazu. |
|
pobierz |
3 |
Fotoreportaż a zdjęcie reporterskie. |
|
pobierz |
4 |
Rodzaje fotoreportażu: |
|
pobierz |
a |
„prawdziwy”/obiektywny, „podkręcony”. |
|
pobierz |
b |
reportaż z wydarzenia, |
|
pobierz |
c |
reportaż o wybranym zagadnieniu, |
|
pobierz |
d |
reportaż „tropiący/ detektywistyczny/szukający/opowiadający”. |
|
pobierz |
5 |
Wybór zdjęć i kolejność publikacji |
|
pobierz |
6 |
Warsztat – plener: |
|
pobierz |
a |
wydarzenie chwili – jedno zdjęcie, |
|
pobierz |
b |
sportowy, |
|
pobierz |
c |
wydarzenie we wnętrzu. |
|
pobierz |
|
7. STUDIO FOTOGRAFII KRAJOBRAZU - WSTĘP |
|
pobierz |
1 |
Rys historyczny fotografii krajobrazu. |
|
pobierz |
2 |
Wybitni twórcy fotografii krajobrazu ich dzieła. |
|
pobierz |
3 |
Niezbędne wyposażenie techniczne – dobór sprzętu i akcesoriów fotograficznych stosowanych w fotografii |
|
pobierz |
|
krajobrazu (filtry polaryzacyjne, połówkowe i szare). |
|
|
4 |
4. Rodzaje i dobór ogniskowych, rola przysłony, ostrość i głębia ostrości. |
|
pobierz |
5 |
Kompozycja, podział planów, ustalanie linii horyzontu, plany na fotografii. |
|
pobierz |
6 |
Znaczenie pory roku, pory dnia, warunków pogody – omówienie roli światła naturalnego |
|
pobierz |
|
i jego specyfiki w zależności od pory dnia i roku. |
|
|
7 |
Fotografia czarno-biała krajobrazu. Co fotografować w czerni i bieli? |
|
pobierz |
8 |
Ujęcia statyczne i dynamiczne. |
|
pobierz |
9 |
Bogactwo flory i fauny. Fotografia wody. |
|
pobierz |
10 |
Unikanie „pocztówek”. |
|
pobierz |
11 |
Warsztat: pejzaż, rośliny i kwiaty, pejzaż miejski i wiejski, architektura w krajobrazie i detal |
|
pobierz |
|
w architekturze, zapobieganie zniekształceniom, rozwiązywanie problemów technicznych, zdjęcia nieba, |
|
|
|
mgły i chmur, fotografowanie panoram, nocna fotografia miejska, trudne warunki pogodowe, |
|
|
|
perspektywa w fotografii, zdjęcia pod słońce. |
|
|
|
8. STUDIO FOTOGRAFII ARCHITEKTURY |
|
pobierz |
1 |
Rys historyczny fotografii architektury. |
|
pobierz |
2 |
Znaczenie światła, jego charakteru i rodzaje oświetlenia. |
|
pobierz |
3 |
Specyfika pracy oraz sprzętu do fotografii architektury i wnętrz. |
|
pobierz |
4 |
Fotografia architektury. |
|
pobierz |
5 |
Fotografia wnętrz. |
|
pobierz |
|
9. STUDIO FOTOGRAFII KLASYCZNEJ |
|
pobierz |
1 |
Budową i rodzaje aparatów fotograficznych używanymi w fotografii czarno-białej. |
|
pobierz |
2 |
Podstawy procesu fotograficznego negatywowego i pozytywowego. |
|
pobierz |
a |
rodzaje i formaty negatywów fotograficznych, |
|
pobierz |
b |
rodzaje i formaty papierów fotograficznych. |
|
pobierz |
3 |
Wyposażenie ciemni fotograficznej. |
|
pobierz |
4 |
Budowa i zasada działania powiększalnika. |
|
pobierz |
5 |
Zakładanie negatywu do koreksu. |
|
pobierz |
6 |
Fotogram przedmiotu półprzezroczystego. |
|
pobierz |
7 |
Fotografia czarno-biała. |
|
pobierz |
8 |
Praca w ciemni fotograficznej – wykonywanie powiększeń fotograficznych – ćwiczenia. |
|
pobierz |
|
10. STUDIO CIEMNI CYFROWEJ |
|
pobierz |
1 |
Wprowadzenie do ciemni cyfrowej: |
|
pobierz |
a |
Wprowadzenie do formatów zapisu cyfrowego (RAW kontra JPEG), |
|
pobierz |
b |
Wywoływanie plików RAW, |
|
pobierz |
c |
Importowanie zdjęć, |
|
pobierz |
d |
Praca z plikami i katalogami – eksportowanie i importowanie. |
|
pobierz |
2 |
Kontrola procesu twórczego: |
|
pobierz |
a |
Wybór właściwych zdjęć – filtrowanie i wyszukiwanie, |
|
pobierz |
b |
Wyszukiwanie zdjęć przy użyciu metadanych, |
|
pobierz |
c |
Inteligentne kolekcje. |
|
pobierz |
3 |
Obróbka zdjęć |
|
pobierz |
a |
Obszar roboczy Adobe Photoshop |
|
pobierz |
b |
Podstawowa korekta fotografii |
|
pobierz |
c |
Retusz i naprawa fotografii |
|
pobierz |
d |
Selekcja |
|
pobierz |
e |
Praca z warstwami |
|
pobierz |
f |
Maski i kanały |
|
pobierz |
g |
Poprawianie i doskonalenie fotografii cyfrowych |
|
pobierz |
h |
Zaawansowane techniki pracy z warstwami |
|
pobierz |
i |
Zdjęcie kolorowe vs. czarno-białe |
|
pobierz |
j |
Wyostrzanie zdjęć |
|
pobierz |
4 |
Przestrzeń kolorystyczna RGB, CMYK, B&W |
|
pobierz |
5 |
Przygotowanie zdjęć: |
|
pobierz |
a |
internet, |
|
pobierz |
b |
druk offsetowy. |
|
pobierz |
|
11. INFORMACJE DODATKOWE |
|
pobierz |
1 |
Portfolio fotograficzne |
|
pobierz |
2 |
Prawo autorskie i prasowe – wstęp do zagadnień |
|
pobierz |
3 |
Fotografia w odniesieniu do innych mediów. |
|
pobierz |
4 |
Tworzenie samostartującego menu na płycie CD. |
|
pobierz |
|
|
|
|
|
WSTĘP
2. USTAWIENIA , PARAMETRY APARATU, JAKOŚĆ
01 - EKSPOZYCJA - definicja i kontrola w aparacie 2014
- 01 - Ekspozycja - wstęp - 3 czynniki.doc 2015
- 02 - Trójkąt Ekspozycji.doc 2016
- 03 - Optymalizacja ustawień ekspozycji.doc 2017
02 - CZAS NAŚWIETLANIA - MIGAWKA 2018
- MIGAWKA - żywotność migawki 2019
- 01 - MIGAWKA - OK.doc 2020
- 02 - MIGAWKA - ogólnie - zeszyt.doc 2021
- 03 - CZAS EKSPOZYCJI - zeszyt.doc 2022
03 - CZUŁOŚĆ - ISO - MATRYCA 2023
- CZUŁOŚĆ - zeszyt OK.doc 2024
04 - PRZYSŁONA 2025
- 00 - PRZYSŁONA - zeszyt OK.doc 2026
05 - Zależności tabelaryczne: t, f, ISO a Ev (*)
06 - Jakość obrazu a formaty plików w aparacie: (RAW, JPG)
- Jakość obrazu cyfrowego a format pliku 2027
07 - Formaty plików stosowanych w Fotografii
08 - Kompresja w Grafice
09 - Ustawianie ostrości - PUNKTY OSTROŚCI
- Ostrość - Tryby pomiaru ostrości WKLEJKA.doc 2028
10 - GŁĘBIA OSTROŚCI , bokeh
- Głębia ostrości - zeszyt.doc 2029
11. OSTROŚĆ ZDJĘĆ - CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA OSTROŚĆ
- OSTROŚĆ ZDJĘĆ - CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA OSTROŚĆ.doc 2030
12. Ocena jakościowa zdjęcia (techniczna i artystyczna, emocjonalna)
- ocena jakościowa zdjęcia 2031
12b. BŁĘDY podczas wykonywania zdjęć.
- błędy podczas wykonywania zdjęć 2032
3. OBIEKTYWY
01 - OBIEKTYW - rodzaje, podział, parametry 2006
- OBIEKTYWY - temat 2007
- obiektywy - notatka 2008
02 - OBIEKTYWY - wady 2009
- obiektywy, wady - notatka 2010
03. OBIEKTYWY - oznaczenia 2011
- obiektywy oznaczenia - notatka 2012
04. OGNISKOWA, a kąt widzenia 2013
4. KOMPOZYCJA - KADRY I PLANY
01. KADR PLAN, PERSPEKTYWA I PROFILE 2002
02. Kompozycja i Perspektywa w Fotografii 2003
- KOMPOZYCJA w FOTOGRAFICE 2004
03. TŁO w FOTOGRAFII 2005
5. URZĄDZENIA i SPRZĘT FOTOGRAFICZNY
STATYWY FOTOGRAFICZNE 2000
LAMPA BŁYSKOWA w Fotografii 2001
LAMPY ŚWIATŁA STAŁEGO
BLENDA - jako modulator światła
SKANER - przetwornik na postać cyfrową
DRUKARKA
GRUPA MEDIA INFORMACYJNE & ADAM NAWARA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Akademia fotografi
Fotografowanie jest Naszą pasja, którą staramy się dzielić i rozpowszechniać. Dlatego z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z fotografowaniem jak i dla profesjonalistów stworzyliśmy wszechstronny poradnik, dzięki któremu poznają Państwo tajniki fotografii cyfrowej jak i tradycyjnej. |
|
|
|
|
Fot. GMI |
|
|
|
|
|
Czytaj > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FACEBOOK |
|
YOUTUBE |
|
TWITTER |
|
GOOGLE + |
|
DRUKUJ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oferty promowane |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Najlepsza rozrywka z TV Media Informacyjne |
|
|
|
|
|
|
|
Filmy różne |
|
Filmy reklamowe |
|
Filmy informacyjne |
|
Filmy sportowe |
|
Filmy przyrodnicze |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Filmy muzyczne |
|
Filmy dla dzieci |
|
Filmy kulturalne |
|
Filmy motoryzacyjne |
|
Filmy edukacyjne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
© 2010 Adam Nawara 2017 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|