Grupa Media Informacyjne zaprasza do wspólnego budowania nowej jakości    
Nowe Media - Modern News Life    
                                                   
                                                   
   
  TV Radio Foto Time News Maps Sport Moto Econ Tech Kult Home Fash VIP Infor Uroda Hobby Inne Akad Ogło Pobie Rozry Aukc Kata  
     
  Clean jPlayer skin: Example
 
 
     
img1
GMI
Nowe Media

More
img2
BMW DEALER
Kraków ul. Basztowa 17

More
img3
MERCEDES
Wybierz profesjonalne rozwiązania stworzone przez grupę Mercedes

More
img4
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
img2
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
 
         
         
  GRUPA MEDIA INFORMACYJNE - Hobby & Pasja Bilard
   
COUNTRY:
         
 
   
   
Magazyn bilard
   
Home news
   
Bilard
   
Zasady gry
Trening
Zagrania
Słownik
Kluby
   
Multimedia
   
Galerie
Wideo
Podcast
   
Ciekawostki
   
Turnieje
   
W Polsce
Na świecie
   
Inne
   
Ogłoszenia
   
Promowane
   
   
 
   
   
Kontakt
   

Adam Nawara - Napisz do Nas: Grupa Media Informacyjne

 
   
   
 
   
   
 
Bilard razem z Grupa Media Informacyjne
     

Bilard razem z Grupa Media Informacyjne Bilard jest gra w której liczy sie precyzja, oraz zdolność przewidywania. Można grać w ta grę samodzielnie lub w towarzystwie, spędzając dobrze wolny czas.

 
 
  Strona producenta :
www.ppp.com
     
Dokonując zakupu, dokonujesz właściwego wyboru
Grupa Media Informacyjne - Sklep GMI
 
 
 
 
Nasi partnerzy  
   
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
     
 
 
 
A B C D F G J K L Ł M O Ó P R S Ś T W Z

A

Apteka - w żargonie zagranie wymagające dużej precyzji .

As - dziewiątka z rozbicia w odmianie 9-bil.

B

Banda - elastyczne otoczenie stołu zapobiegające wypadaniu bil poza stół.

Beton - w żargonie niedokładne ustawienie trójkąta uniemożliwiające dobre rozbicie kul.

Bezpieczna - strategiczne zagranie w jednej z deklarowanych odmian gry i wymaga wyraźnego poinformowania o zamiarze wykonania. Bila „obiektowa" (lub bile) może, ale nie musi, być wbita a obowiązek zagrywania przechodzi na przeciwnika.

Biała z ręki - w zależności od przepisów gry, zawodnik po faulu przeciwnika może wziąć białą do ręki i ustawić w dogodnym dla siebie miejscu.

Biedronka - charakterystyczna biała bila z czerwonymi kropkami dzięki którym lepiej widać nadaną rotację .

Bila obiektowa - bile kolorowe, w które uderza biała bila, zazwyczaj w celu skierowania ich do łuz.

Bila zamrożona - bila dotykająca bandy.

Break - rozbicie lub ilość zdobytych punktów w jednym podejściu.

Break/jump - specjalny kij (3- częściowy) służący do wykonywania rozbić i skoków.

C

Centrala - w żargonie określenie zagrania centralnego, czyli takiego kiedy bila biała i bila wbijana leżą idealnie w linii prostej w kierunku łuzy.

Ciśnienie - w żargonie sytuacja stresowa przed i podczas wykonania ważnego strzału.

Cofka - uderzenie bili białej poniżej jej środka, które poprzez rotację wsteczną powoduje cofnięcie się białej po kontakcie z bilą zagrywaną.

D

Diamenty - punkty na obrzeżach stołu dzielące stół na równe części. Ułatwiają ocenę odległości i pomiar kątów.

Dramat - w żargonie sytuacja remisowa, gdy o zwycięstwie w meczu decyduje ostatnia partia.

Dziewiątka - rodzaj popularnej gry, w której gra się bilami ponumerowanymi 1-9. Szczegółowe reguły znajdziesz w dziale "Zasady gry".

F

Fałszerz - uderzenie w bilę białą z boczną rotacją (prawa lub lewa rotacja).

Faul - nieprawidłowe zagranie karane zgodnie z przyjętymi regułami gry. Listę zasad można znaleźć w dziale "Zasady gry".

Ferula - część kija na końcu szczytówki do której przyklejana jest końcówka. Najczęściej biała i plastikowa. Uderzenie bili ferulą traktowane jest jako faul.

G

Gra deklarowana - odmiana gry wymagająca deklarowanie łuzy do której wbija się bilę. Nie jest to koniecznie w oczywistych sytuacjach. Aktualnie deklarujemy strzały w odmianach 8,10 i 14/1.

Gwint - łączy szczytówkę z rękojeścią. Nazywany również złączką.

J

Jump - zagranie techniczne powodujące podskoczenie bili białej, w przypadku trudnego dostępu do bili zagrywanej. Zabronione jest skakanie samą szczytówką.

Jump stick - patrz skoczek.

K

Kapka - końcówka kija, najczęściej skórzana, przyklejana, czasem przykręcana w kijach niskiej jakości. Jedyna część kija, którą można uderzyć białą. Należy ją często smarować kredą i dbać o jej prawidłowy kształt. Nazywana również tipem.

Kieszeń - patrz łuzy.

Kombinacja - zagranie bilą niezadeklarowaną w deklarowaną. W żargonie "kombi".

Kreda - nakładana na końcówkę kija zapobiega poślizgom kija ("kicksom").

L

Laczek - w żargonie partia z kija.

Linia bazy - wyznacza pole bazy na wysokości drugiego diamentu.

Linia powrotów - linia służąca do repozycjonowania bil.

Ł

Łuk cofki - łuk zataczany przez białą bilę przy zagraniu z cofką.

Łuk ścigacza - łuk zataczany przez białą bilę przy zagraniu ze ścigaczem.

Łuza klepie - nieprzyjazny wykrój łuzy powodujący chybione strzały. Negatywne określenie jakości stołu, który nie przyjmuje dobrze zagranych bil, często nadużywane przez początkujących graczy.

Łuzy - otwory w stole, do których wbija się bile. Zwane również kieszeniami.

M

Masse - zagranie białej bili po łuku poprzez uniesienie kija wraz z nadaniem bocznej rotacji.

Miscue - nieczyste uderzenie podczas którego kapka kija znacząco ześlizguje się z białej bili w trakcie kontaktu z nią.

O

Odstawna - zagranie strategiczne mające na celu utrudnienie gry przeciwnikowi. Często stosowane do wymuszenia faulu poprzez zastawienie białej.

Ó

Ósemka - popularna odmiana gry w 8-bil. Szczegółowe reguły znajdują się w dziale "Zasady gry".

P

Partia - jedna rozgrywka. Kilka partii składa się na set lub mecz.

Partia z kija - skończenie partii w jednym podejściu po własnym rozbiciu nie dopuszczając przeciwnika do stołu.

Partia z podejścia - wbicie wszystkich kul i zakończenie partii w jednym podejściu.

Pchnięcie - zagranie karane faulem. Zbyt długi kontakt kapki z bilą białą.

Podpórka - pomocniczy kij zakończony pająkiem lub krzyżakiem umożliwiający zagranie dalekich bil. Inaczej przedłużka, wędka, grabki.

Pole bazy - miejsce wyznaczone przez linię bazy. Z tego pola ustawia się białą do rozbicia. W odmianie 8-bil po faulu przy rozbiciu przeciwnik ustawia białą w dowolnym punkcie pola bazy.

Pozycjoner - przyrząd umożliwiający zaznaczenie położenia bili. Stosuje się np. do oczyszczenia kuli.

Pranie mózgu - ćwiczenie polegające na dowolnym rozsypaniu bil na stole oraz bezbłędnym ich wbiciu bez dotykania białą bandy ani żadnej innej, niż akualnie wbijana, bili .

Protektor - plastikowy ochraniacz na gwint kija (ang. joint protector).

Punkt bazy - punkt leżący na środku linii pola bazy.

Punkt centralny - punkt leżący na środku stołu.

Punkt główny - punkt położony na wysokości drugiego diamentu. Umieszczona jest tam pierwsza bila trójkąta przed rozbiciem.

Push out - strategiczne zagranie po pustym rozbiciu w odmianach 9 i 10-bil. Szczegóły w odpowienich zasadach gry.

R

Repozycjonowanie bil - w niektórych sytuacjach, zgodnie z zasadami poszczególnych gier, bile obiektowe muszą być umieszczone powtórnie w określonych miejscach na stole. Powrót bil na stół nazywa się repozycjonowaniem.

Rękojeść - część kija trzymana ręką. Często owijana nicią ("owijką"), zapobiegającą ześlizgiwaniu się kija z dłoni. Zwana również rączką.

Rozbicie - uderzenie rozpoczynające grę.

Rozbijak - kij używany do rozbicia. Często rękojeść tego kija jest dodatkowo rozkręcana co umożliwia wykonywanie skoków krótszym kijem. Taki kij nazywany jest "break-jump".

S

Safe - inaczej odstawna.

Set - mecz do określonej liczby partii.

Setówka - inaczej dramat.

Skoczek - krótki kij przeznaczony do wykonywania skoków.

Snooker - 1. sytuacja na stole polegająca na braku bezpośredniego dostępu do bili, którą chcemy zagrać. 2. jedna z gier bilardowych.

Stop - techniczne zagranie powodujące zatrzymanie się białej w miejscu uderzenia bili zagrywanej.

Stół koszykowy - stół bilardowy, w którym w łuzach zamontowane są koszyki na bile.

Stół otwarty - sytuacja po rozbiciu w odmianie 8-bil przed przydziałem grup bil zawodnikom.

Stół spływowy - stół bilardowy, w którym bile po wbiciu do łuz staczają się wewnątrz stołu do jednego miejsca.

Stół zamknięty - sytuacja w odmianie 8-bil, gdy prawdłowo zostanie wbita pierwsza zadeklarowana bila.

Szczytówka - przednia część kija, zakończona kapką.

Ś

Ścigacz - techniczne uderzenie w górną część bili białej i nadanie górnej rotacji, przy zagraniu na wprost powoduje toczenie się bili białej za bilą zagrywaną.

T

Tip - patrz kapka.

Trik bilardowy - nietypowe, efektowne zagranie (ang. trickshot).

Trójkąt - przyrząd do ustawiania bil do rozbicia.

W

Wolny - nieco przedawnione określenie bezpiecznego zagrania.

Wyjście - wystawienie białej bili na pozycję dogodną do następnego strzału.

Z

Zdzierak - przyrząd do formowania kapki (ang. tip tool).

Złączka - gwint łączący szczytówkę z rękojeścią.

 
 
19 - 11.01.2013          
  Bilard

Bilard razem z Grupa Media Informacyjne Bilard jest gra w której liczy sie precyzja, oraz zdolność przewidywania. Można grać w ta grę samodzielnie lub w towarzystwie, spędzając dobrze wolny czas.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
18          
  Bilard

Bilard razem z Grupa Media Informacyjne Bilard jest gra w której liczy sie precyzja, oraz zdolność przewidywania. Można grać w ta grę samodzielnie lub w towarzystwie, spędzając dobrze wolny czas.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
17          
  Bilard

Bilard razem z Grupa Media Informacyjne Bilard jest gra w której liczy sie precyzja, oraz zdolność przewidywania. Można grać w ta grę samodzielnie lub w towarzystwie, spędzając dobrze wolny czas.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
 
 
 
FACEBOOK YOUTUBE TWITTER GOOGLE + DRUKUJ  
 
       
       
 
 
Oferty promowane              
 
   
 
                   
         
 

Najlepsza rozrywka z TV Media Informacyjne

           
Filmy różne   Filmy reklamowe   Filmy informacyjne   Filmy sportowe   Filmy przyrodnicze
       
                 
Filmy muzyczne   Filmy dla dzieci   Filmy kulturalne   Filmy motoryzacyjne   Filmy edukacyjne
       
             
© 2010 Adam Nawara 2010            
   
 
   
   
   
     
    Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu Copyright: Grupa Media Informacyjne 2010-2012 Wszystkie prawa zastrzeżone.