AAC (Advanced Audio Coding)
AAD (kod SPARS)
ADD (kod SPARS)
AES/EBU
AirPlay
Aliasing
Alnico (magnes)
Altima (membrana)
Aluminium
AM
AMT (Air Motion Transformer)
ANRS
Anti-skating
Apple Lossless
ATRAC
Audio Engineering Society (AES)
Auro-3D
Autotransformator
AWG
Azymut (w gramofonie)
Baffle step (schodek dyfrakcyjny)
Bajt
Barwa dźwięku
Bas
Bass-reflex
Bextrene
Bi-amping
Bi-wire
Bit
BNC
CD-4 (kwadrofonia)
CD-R
CD-RW
CID (Controlled Image Design)
Compact Cassette
Compact Disc (CD)
Compound (in. isobaric)
Curv
Czas pogłosu (RT)
Częstotliwość akustyczna
Częstotliwość Nyquista
DAB
DAD (kod SPARS)
D'Appolito konfiguracja
DAT
dbx
DCC
DDD (kod SPARS)
DDFA
Decybel
Dekada
Dioda
Dither
DLNA (Digital Living Network Alliance)
Długość fali
Direct Metal Mastering (DMM)
DNL
Dnote
Dobroć
Dolby A
Dolby Atmos
Dolby B
Dolby C
Dolby HX |
Dolby Pro-Logic Surround
DSD (Direct Stream Digital)
DSP
DTS
Dual Concentric
DVD-5, DVD-9, DVD-10, DVD-18
DXD (Digital eXtreme Definition)
Dyfrakcja
Dyfuzor geometryczny
Dyfuzor o optymalizowanych krzywiznach
Dyfuzor Schroedera
Dźwięk
Early early sound
Efekt Dopplera
Efekt coctail-party
Efekt Haas'a
Efektywna masa ramienia
Elcasete
Ferrofluid
Filtr apodyzacyjny
Filtr eliptyczny (filtr Cauera)
Filtr MPX
FLAC
Fletchera-Munsona krzywe
FM
Generacja tafli (ekrany)
Głośnik
Głośnik BMR
Głośnik DML
Głośnik rotacyjny
Głośnik tubowy
Głowica magnetofonowa
HDCD
Hexacone (membrana)
High Com
Home Theater Bypass
IGZO
Infradźwięki
Isobaric (in. compound)
Jack (konektor)
Jitter
Kanał LFE
Karkas (głośnika)
Kaseta 8-ścieżkowa
Klasa D (wzmacniacze)
Klasa pracy wzmacniacza
Kod pasków barwnych
Kolumna głośnikowa
Komora bezechowa
Komora pogłosowa
Kompander
Kontener (multimedialny)
Korektor graficzny
Krzywa korekcyjna A
Kształtowanie szumu
Kwadrofonia
Kwantyzacja |
Lampa elektronowa
LAT (Linear Array Transducer)
LEDE (Live End Dead End)
LFE kanał
Linkwitza-Riley'a zwrotnica
LITI (laser-induced thermal imaging)
LP
LTPS
Magnes Alnico
Magnes Neodymowy
MDF
Membrana bierna
Membrana F
Membrana W
MHL (Mobile High-Definition Link)
Miedź
Mil
MiniDisc
MLP
MLS sygnał
Mod pomieszczenia
Monitor
Monkey's Audio
Monofoniczny
Mostkowanie wzmacniaczy (BTL)
MP3
MP3HD
Musepack
Nacisk igły (gramofonowej)
Nadpróbkowanie
Naskórkowość
Neodymowy Magnes
Neoflex (membrana)
Neoglass (membrana)
NOS, skrót
Nuwistor
Obudowa otwarta
Obudowa pasmowo-przepustowa
Obudowa zamknięta
Obudowa z elementem stratnym
OCC (Ohno Continuous Casting)
Ogg Vorbis
Oktawa
Omikrofonowanie AB
Omikrofonowanie ORTF
Omikrofonowanie XY
PASC
PCM
Play-Fi
Płyta drobnorowkowa
Płyta gruborowkowa
Pływająca podłoga
PMPO
Polyglass (membrana)
Polykevlar (membrana)
Prędkość dźwięku
Próbkowanie
Q es
Q ts
QS (kwadrofonia)
QSound |
Radial (membrana)
Ramię tangencjalne
Ramię ze śledzeniem tangencjalnym
Rezonator Helmholtza
RFZ (reflection free zone)
RIAA krzywa
SACD
SBM
Schodek dyfrakcyjny (baffle step)
SCMS
SDIF
Sensaura
Shorten
SPARS kody
SPDIF
SQ (kwadrofonia)
Srebro
Stereofonia
Subwoofer
Szeregi E6, E12, E24...
Sztuczna głowa
Szum biały
Szum różowy
Średnie tony
THD
Thiele-Small'a parametry
THX
Tioxid
Toslink
TPX (membrana)
Trioda
Ultradźwięki
Uni-Q
USB OTG
Variovent
Vas (objętość ekwiwalentna)
Wave (.WAV)
WiSA
Wkładka MC
Wkładka MM
WMA
WMA Lossless
Współczynnik pochłaniania dźwięku
Współczynnik tłumienia (damping factor)
Wstęgowy głośnik
Wysokie tony
Wzmacniacz klasy D
XLR (Cannon)
XRCD
Zasilacz
Zwrotnica
Zwrotnica szeregowa |