Grupa Media Informacyjne zaprasza do wspólnego budowania nowej jakości    
Nowe Media - Modern News Life    
                                                   
                                                   
   
  TV Radio Foto Time News Maps Sport Moto Econ Tech Kult Home Fash VIP Infor Uroda Hobby Inne Akad Ogło Pobie Rozry Aukc Kata  
     
  Clean jPlayer skin: Example
 
 
     
img1
GMI
Nowe Media

More
img2
BMW DEALER
Kraków ul. Basztowa 17

More
img3
MERCEDES
Wybierz profesjonalne rozwiązania stworzone przez grupę Mercedes

More
img4
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
img2
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
 
         
         
  GRUPA MEDIA INFORMACYJNE - Foto News & Style
   
COUNTRY:
         
 
 
   
Kontakt:

Adam Nawara - Napisz do Nas: Grupa Media Informacyjne

 
   
Jest jedna rzecz, którą musi posiadać każda fotografia - ludzki wymiar. Ten rodzaj fotografii to realizm, jednakże realizm to nie wszystko. Musi jeszcze temu towarzyszyć wizja i dopiero połączenie tych dwóch cech tworzy dobre zdjęcie. Trudno jest określić cieńką linię, gdzie kończy się materia, a zaczyna umysł?. - Robert Frank  
   
 
   
Adam Nawara Photography  
   
 
Gallery Adam Nawara  
   
 
 
 
 
 
 
 
   
 
   
   
 
   
 
   
 
Cennik usług  
   
 
   
 
Standard licencja G  
   
 
   
Słownik fotograficzny  
   
Najważniejsze konkursy fotograficzne na świecie  
   
Portfolia fotograficzne  
   
Książki o fotografii  
   
100 najważniejszych zdjęć świata  
   
 

 

 
Grupa Media Informacyjne - Seven Images  
   

Magazyn fotograficzny - jest jedna rzecz, którą musi posiadać każda fotografia - ludzki wymiar. Ten rodzaj fotografii to realizm, jednakże realizm to nie wszystko. Musi jeszcze temu towarzyszyć wizja i dopiero połączenie tych dwóch cech tworzy dobre zdjęcie. Trudno jest określić cieńką linię, gdzie kończy się materia, a zaczyna umysł?. - Robert Frank

 
 
  Strona producenta :
www.ppp.com
     
Dokonując zakupu, dokonujesz właściwego wyboru
Grupa Media Informacyjne - Sklep GMI
 
 
 
 
Nasi partnerzy  
   
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
     
 
 
 

Seven Images - fotografia biżuterii

Każdy, kto choć raz wycinał skomplikowany obiekt z tła np. łańcuszek z wieloma detalami, wie jak czasochłonna jest to praca. Samo zrobienie zdjęcia nie stanowi problemu, jednak zrobienie zdjęcia biżuterii w taki sposób aby późniejsza obróbka nie trwała więcej niż trzy minuty stanowi spore wyzwanie. Opiszę łatwy sposób na fotografię łańcuszka, tak aby dalsza obróbka nie zabierała nam zbyt wiele cennego czasu.

Co będzie nam potrzebne aby stworzyć setup?

Niezbędny będzie:

  • namiot bezcieniowy
  • podkładka przezroczysta do biżuterii
  • trzy statywy oświetleniowe
  • statyw pod aparat
  • trzy lampy studyjne lub reporterskie
  • wyzwalacz do lamp studyjnych, reporterskich ewentualnie sterownik zarządzający lampami w systemie speedlight, CLS, lub lampa błyskowa, która może zarządzać innymi lampami reporterskimi, czyli posiadająca tryb „Master”.

Zacznę od opisu setup-u z lampami reporterskimi. Do wykonania zdjęcia skorzystałem z systemu Nikona, oczywiście może to być każdy inny system.

Mój zestaw wyglądał następująco:

  • Aparat - Nikon D300s
  • 3 lampy reporterskie – YN-565
  • 1 lampa reporterska – SB-800
  • Namiot bezcieniowy – 80cm
  • Podstawka akrylowa przezroczysta
  • 3 statywy oświetleniowe
  • 1 statyw pod aparat
  • Parasolka srebra – odbijająca
  • Uchwyt do lamp reporterskich z mocowaniem na parasol

Namiot bezcieniowy ustawiłem na stoliku. W namiocie bezcieniowym umieściłem podstawkę akrylową z zamocowanym na niej łańcuszkiem. Za stolikiem, na którym stał namiot, postawiłem statyw oświetleniowy, na którym zamieściłem uchwyt do lamp reporterskich z zamocowaną parasolką srebrną odbijającą. Lampę reporterską YN-565 ustawiłem w tryb „Slave” – skorzystałem z dobrodziejstwa Nikona zwanego CLS. Lampę zamocowałem na uchwycie w kierunku parasolki. Tak aby światło odbite od parasolki kierowało się w tył namiotu bezcieniowego.


Lampy reporterskie, które mają doświetlać przód obiektu fotografowanego, ustawiłem w taki sposób aby światło z lamp wpadało przez boczne ścianki namiotu pod kątem około 45°. Lampy ustawiłem w dwie grupy. Pierwsza (grupa „A”) to lampa doświetlająca namiot bezcieniowy od tyłu, druga (grupa „B”) to lampy doświetlające przód obiektu.

Dzięki zastosowaniu systemu CLS (Nikon) lub Speedlite (Canon) zarządzanie lampami reporterskimi dokonuje się z poziomu menu aparatu lub lampy sterującej. Czyli nie musiałem biegać do poszczególnych lamp aby ustawić konkretną moc lampy. Lampę sterującą SB-800 ustawioną w tryb „Master” zamontowałem na sanki aparatu. To z niej dokonywałem ustawień wszystkich lamp. Lampy reporterskie ustawiłem w tryb manualny. Grupę „A” ustawiłem na 1/16, grupę „B” na 1/4. Aparat ustawiłem na ISO-200, F:11, 1/125 Ogniskowa 40mm (DX).

Podobnie skonstruowałem setup z lampami studyjnymi, zamiast parasolki pojawiły się softboxy na każdej z lamp. Lampa reporterska z trybem „Master” nie była mi już potrzebna, w zamian za to do wyzwalania lamp użyłem wyzwalaczy sieciowych.

Do wykanania zdjęć z udziałem lamp studyjnych użyłem:

  • 3 lampy DP-III 600Ws z softboxami 60/90
  • 3 statywy oświetleniowe
  • namiot bezcieniowy
  • przezroczystą podstawkę do biżuterii
  • aparat Nikon D300s
  • statyw pod aparat
  • wyzwalacz sieciowy

Ustawienia mocy lamp: "A" - 1,8/6; "B" - 4,5/6
Ustawienia aparatu ISO 200, f: 16, 1/160 ogniskowa 70mm (DX).

Legenda:

  • A i B - lampy błyskowe
  • 1 - namiot bezcieniowy
  • 2 - fotografowany przedmiot (łańcuszek na przezroczystej podstawce do biżuterii)

Tak wyglądało moje zdjęcie po wywołaniu z formatu RAW (NEF)

 

Dalszą obróbkę zacząłem od powielenia warstwy, kadrowania, następnie użyłem narzędzia „zastąp kolor” (zdjęcie nr 1.). W górnym menu wybrałem: Obraz → Dopasowania → Zastąp kolor…
W oknie, które się pojawiło wybrałem przycisk przedstawiający pipetę z plusem (zdjęcie nr 2.). Następnie przeciągałem kursorem po tle mojego zdjęcia do momentu aż na miniaturze zdjęcia widocznego w oknie „Zastąp kolor” uzyskałem białe tło z czarnym obrazem fotografowanego przedmiotu. (Jeśli na białym tle pozostają po tej operacji widoczne ciemne piksele można je zlikwidować suwakiem „Tolerancja”). Kliknąłem na kwadracik z kolorem „Wynik” znajdujący się w dolnej prawej części okna . Otworzyło się kolejne okno z próbnikiem kolorów. Wybrałem kolor biały i zatwierdziłem „OK.”(zdjęcie nr 3.). Powróciłem do okna „Zastąp kolor” gdzie dla pewności suwakiem „Jasność” przesunąłem w prawą stronę, tak żeby tło zrobiło się nieskazitelnie białe (zdjęcie nr 4.). Zatwierdziłem zmiany przyciskiem „OK.” Pozostałe na zdjęciu otwory w płytce oraz górną krawędź płytki usunąłem za pomocą narzędzia „Łatka” i „Stempel” (zdjęcie nr 5.). Na czerwono zaznaczyłem miejsca gdzie używałem "Łatki", na zielono "Stempel".
Sama obróbka nie powinna zająć więcej niż 3 minuty.

1.

2.

 

3.

4.

5.

 

Efekt końcowy

 
 
3          
  Akademia fotografi

Fotografowanie jest Naszą pasja, którą staramy się dzielić i rozpowszechniać. Dlatego z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z fotografowaniem jak i dla profesjonalistów stworzyliśmy wszechstronny poradnik, dzięki któremu poznają Państwo tajniki fotografii cyfrowej jak i tradycyjnej.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
2          
  Akademia fotografi

Fotografowanie jest Naszą pasja, którą staramy się dzielić i rozpowszechniać. Dlatego z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z fotografowaniem jak i dla profesjonalistów stworzyliśmy wszechstronny poradnik, dzięki któremu poznają Państwo tajniki fotografii cyfrowej jak i tradycyjnej.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
1          
 

Akademia fotografi

Fotografowanie jest Naszą pasja, którą staramy się dzielić i rozpowszechniać. Dlatego z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z fotografowaniem jak i dla profesjonalistów stworzyliśmy wszechstronny poradnik, dzięki któremu poznają Państwo tajniki fotografii cyfrowej jak i tradycyjnej.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
 
 
FACEBOOK YOUTUBE TWITTER GOOGLE + DRUKUJ  
 
       
       
 
 
Oferty promowane              
 
   
 
                   
         
 

Najlepsza rozrywka z TV Media Informacyjne

           
Filmy różne   Filmy reklamowe   Filmy informacyjne   Filmy sportowe   Filmy przyrodnicze
       
                 
Filmy muzyczne   Filmy dla dzieci   Filmy kulturalne   Filmy motoryzacyjne   Filmy edukacyjne
       
             
© 2010 Adam Nawara 2010            
   
 
   
   
   
     
    Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu Copyright: Grupa Media Informacyjne 2010-2012 Wszystkie prawa zastrzeżone.