Grupa Media Informacyjne zaprasza do wspólnego budowania nowej jakości    
Nowe Media - Modern News Life    
                                                   
                                                   
   
  TV Radio Foto Time News Maps Sport Moto Econ Tech Kult Home Fash VIP Infor Uroda Hobby Inne Akad Ogło Pobie Rozry Aukc Kata  
     
  Clean jPlayer skin: Example
 
 
     
img1
GMI
Nowe Media

More
img2
BMW DEALER
Kraków ul. Basztowa 17

More
img3
MERCEDES
Wybierz profesjonalne rozwiązania stworzone przez grupę Mercedes

More
img4
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
img2
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
 
         
         
  GRUPA MEDIA INFORMACYJNE - Foto News & Style
   
COUNTRY:
         
 
 
   
Kontakt:

Adam Nawara - Napisz do Nas: Grupa Media Informacyjne

 
   
Jest jedna rzecz, którą musi posiadać każda fotografia - ludzki wymiar. Ten rodzaj fotografii to realizm, jednakże realizm to nie wszystko. Musi jeszcze temu towarzyszyć wizja i dopiero połączenie tych dwóch cech tworzy dobre zdjęcie. Trudno jest określić cieńką linię, gdzie kończy się materia, a zaczyna umysł?. - Robert Frank  
   
 
   
Adam Nawara Photography  
   
 
Gallery Adam Nawara  
   
 
 
 
 
 
 
 
   
 
   
   
 
   
 
   
 
Cennik usług  
   
 
   
 
Standard licencja G  
   
 
   
Słownik fotograficzny  
   
Najważniejsze konkursy fotograficzne na świecie  
   
Portfolia fotograficzne  
   
Książki o fotografii  
   
100 najważniejszych zdjęć świata  
   
 

 

 
Grupa Media Informacyjne - Seven Images  
   

Magazyn fotograficzny - jest jedna rzecz, którą musi posiadać każda fotografia - ludzki wymiar. Ten rodzaj fotografii to realizm, jednakże realizm to nie wszystko. Musi jeszcze temu towarzyszyć wizja i dopiero połączenie tych dwóch cech tworzy dobre zdjęcie. Trudno jest określić cieńką linię, gdzie kończy się materia, a zaczyna umysł?. - Robert Frank

 
 
  Strona producenta :
www.ppp.com
     
Dokonując zakupu, dokonujesz właściwego wyboru
Grupa Media Informacyjne - Sklep GMI
 
 
 
 
Nasi partnerzy  
   
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
     
 
 
 

Seven Images - sposoby synchronizacji lamp błyskowych

Zanim zaczniemy wybierać wyposażenie naszego studia bez względu na to czy będzie to profesjonalne studio foto czy mini studio do naszych własnych zastosowań, musimy wiedzieć jakim sprzętem będziemy dysponowali do robienia zdjęć: czy będzie to lustrzanka cyfrowa, zaawansowany aparat kompaktowy czy może najprostszy kompakt.

Od tego, jakim aparatem będziemy dysponowali, zależeć będą możliwości jego synchronizacji z lampami błyskowymi zastosowanymi w studio. Czasem okazuje się że ze względu na brak jakichkolwiek wyjść synchronizacyjnych, czyli zarówno gniazd jak i stopek na akcesoria, pozostanie nam tylko synchronizacja w postaci wbudowanej w aparat lampy błyskowej. Często w takich przypadkach spotykamy się z problemem przedbłysków pomiarowych czyli kilku błyśnięć lampy przed błyskiem głównym. Służą one w aparacie do pomiaru oświetlenia i odpowiedniemu dobraniu siły błysku flesza właściwego. Niestety przedbłyski te uruchamiają wszystkie lampy działające na fotocelę, które wyzwalane są na pierwszy błysk. W takich przypadkach musimy znaleźć lampy z opcją ustawienia, na który błysk mają reagować lub zadowolić się światłem ciągłym / stałym dla którego nie potrzebujemy żadnej synchronizacji.

Lampy z możliwością wybrania reakcji fotoceli na 1,2,3 a nawet 9 błysk, pozwolą w zasadzie synchronizować nawet najprostszy aparat kompaktowy z ich światłem. Należy przy tym jednak pamiętać że otrzymujemy do naszej ekspozycji dodatkowe światło z lampy wbudowanej w aparacie.

Gdy nasz aparat wyposażony jest w stopkę / sanki akcesoriów możemy zastosować wyzwalacz na podczerwień. Działa on na zasadzie lampy systemowej / reporterskiej jednak błysk emitowany z tego typu wyzwalacza jest mało widoczny na końcowej ekspozycji lub niewidoczny jest on kompletnie w zależności od jej parametrów.
Kolejną metodą synchronizacji jest zastosowanie na sankach aparatu adaptera synchro z przewodem, który zastępuje nam brak gniazda synchro w aparacie. Jest to w zasadzie jedna z tańszych opcji synchronizacji dająca jednak bardzo dobre efekty. Adapter wsuwamy na sanki aparatu a jego koniec przewodu podłączamy do lampy studyjnej lub reporterskiej. Standardowe końcówki synchro to: jack 2,5mm, 3,5mm oraz 6,3mm odpowiednio micro-jack, mini-jack i duży-jack.

Jedynym minusem takiego zastosowania mimo atrakcyjnej ceny jest przewód, najczęściej długości 3 do 5m, który może nam przeszkadzać w pracy lub może być zbyt krótki dla pewnych zastosowań.

Najbardziej popularnym rodzajem wyzwalaczy są wyzwalacze radiowe, których nadajnik wsuwany jest w sanki lub podłączany do gniazda synchro aparatu. Pozwalają one na pracę do 30m bez żadnych przewodów. Najczęściej posiadają także dodatkowo możliwość zmiany kanałów pracy. Przykładowo jeśli zdarzy się że w miejscu w którym robimy zdjęcia (np. ślub) inni fotografowie mają podobne urządzenia, używamy innego kanału pracy aby wzajemnie nie wyzwalać "cudzych" lamp.

 

Wyzwalacze radiowe możemy podzielić ze względu na
- rodzaj zasilania odbiornika: sieciowe i bateryjne
- rodzaj odbiornika: studyjne i reporterskie

Odbiornik wyzwalacza sieciowego podłączany jest do zasilania jednaj z lamp i używany jest głównie w pracy studyjnej, jedyny wyjątek przy pracy w terenie gdy zasilamy lampy z generatora. Wyzwalacze bateryjne mają natomiast odbiornik zasilany bateriami i możemy je używać zarówno w studio jak i w terenie przy pracy reporterskiej. Należy jednak pamiętać o stanie baterii. Gdy np. zasięg wyzwalania zaczyna nam się zmniejszać lub powtarzalność wyzwalania jest niezadowalająca, należy sprawdzić stan baterii, które zwykle są główną przyczyną takiego faktu.

Odbiorniki studyjne wyposażone są w przewód z wtykiem synchro natomiast odbiorniki reporterskie posiadają stopkę na której możemy montować lampy reporterskie i najczęściej dodatkowo gniazdo synchro do którego po podłączeniu przewodu możemy także przyłączyć lampę studyjną w celu jej wyzwolenia.
Nie można oczywiście zapomnieć o najprostszej formie synchronizacji aparatu z lampą czyli o przewodzie synchro. Najczęściej aparaty wyposażone są w gniazdo PC i tego typu przewody używamy wtedy do synchronizacji PC - Jack - wielkość dobrana do lampy błyskowej.
O ile lampy reporterskie posiadają czasami gniazdo PC, częściej micro-jack tak lampy studyjne wyposażone są najczęściej w gniazdo synchro typu duży-jack lub mini-jack. Wyjątkiem są żarówki błyskowe które posiadają gniazdo micro-jack.

Podczas planowania sesji lub studia nie można zapominać o fakcie, że może zdarzyć się przypadek gdy fotocela kolejnej lampy błyskowej nie „widzi” błysku lampy, która jest zsynchronizowana z aparatem. Dla takich przypadków przewidziano możliwość zakupu zestawów wyzwalaczy z więcej niż jednym odbiornikiem, lub samych dodatkowych odbiorników pracujących na tych samych częstotliwościach jak podstawowy komplet, nadajnik - odbiornik. Przy zakupie dodatkowych odbiorników upewnijcie się, że będą one zgodne z posiadanym już zestawem.

Należy również zwrócić uwagę na fakt że sanki lamp Minolta, Konica-Minolta i Sony mogą mieć stopkę niekompatybilną ze standardowymi stopkami. Należy wtedy zakupić wyzwalacze dedykowane do takiego systemu lub przejściówki (kostki) umożliwiające zastosowanie standardowych wyzwalaczy do aparatów z inną stopką.

 
3          
  Akademia fotografi

Fotografowanie jest Naszą pasja, którą staramy się dzielić i rozpowszechniać. Dlatego z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z fotografowaniem jak i dla profesjonalistów stworzyliśmy wszechstronny poradnik, dzięki któremu poznają Państwo tajniki fotografii cyfrowej jak i tradycyjnej.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
2          
  Akademia fotografi

Fotografowanie jest Naszą pasja, którą staramy się dzielić i rozpowszechniać. Dlatego z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z fotografowaniem jak i dla profesjonalistów stworzyliśmy wszechstronny poradnik, dzięki któremu poznają Państwo tajniki fotografii cyfrowej jak i tradycyjnej.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
1          
 

Akademia fotografi

Fotografowanie jest Naszą pasja, którą staramy się dzielić i rozpowszechniać. Dlatego z myślą o osobach rozpoczynających przygodę z fotografowaniem jak i dla profesjonalistów stworzyliśmy wszechstronny poradnik, dzięki któremu poznają Państwo tajniki fotografii cyfrowej jak i tradycyjnej.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
 
 
FACEBOOK YOUTUBE TWITTER GOOGLE + DRUKUJ  
 
       
       
 
 
Oferty promowane              
 
   
 
                   
         
 

Najlepsza rozrywka z TV Media Informacyjne

           
Filmy różne   Filmy reklamowe   Filmy informacyjne   Filmy sportowe   Filmy przyrodnicze
       
                 
Filmy muzyczne   Filmy dla dzieci   Filmy kulturalne   Filmy motoryzacyjne   Filmy edukacyjne
       
             
© 2010 Adam Nawara 2010            
   
 
   
   
   
     
    Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu Copyright: Grupa Media Informacyjne 2010-2012 Wszystkie prawa zastrzeżone.