Grupa Media Informacyjne zaprasza do wspólnego budowania nowej jakości    
Nowe Media - Modern News Life    
                                                   
                                                   
   
  TV Radio Foto Time News Maps Sport Moto Econ Tech Kult Home Fash VIP Infor Uroda Hobby Inne Akad Ogło Pobie Rozry Aukc Kata  
     
     
         
         
  GRUPA MEDIA INFORMACYJNE - KULTURA I SZTUKA
   
COUNTRY:
   
   
 
             
    Artysta   Okres twórczości  
       
           
    Malczewski, Jacek   1854-1929  
             
 
     
 

Jeden z głównych przedstawicieli Młodej Polski. Studiował w Krakowie w Szkole Sztuk Pięknych (m.in. u Jana Matejki) oraz w Ecole des Beaux-Arts w Paryżu. Od 1897 członek stowarzyszenia Sztuka. W latach 1897-1900 oraz 1912-21 profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
Początkowo tworzył wiejskie sceny rodzajowe. W latach 1882-95, nawiązując do twórczości Juliusza Słowackiego i Artura Grottgera wykonał wiele realistycznych obrazów o tematyce związanej z martyrologią po powstaniu styczniowym (Niedziela w kopalni 1882, Na etapie 1890, Wigilia na Syberii 1892), odznaczających się brunatnym, monochromatycznym kolorytem. Około 1890 roku zwrócił się do symbolizmu, tworząc odrębny styl, łączący baśniowość i realizm, operując żywą gamą barwną o dysonansowych zestawieniach. W obrazach tych, pełnych nastroju smutku i zadumy, powracają metaforycznie ujęte treści patriotyczne i mistyczne, postaciom realnym towarzyszą często fauny, rusałki, aniołowie itp. (Introdukcja 1890, Melancholia 1890-94, Błędne koło 1895-97, szereg wersji tematów Zatruta studnia, Thanatos i Śmierć Ellenai. Malował też świetne portrety (Hamlet polski - portret Aleksandra Wielopolskiego 1903, Władysław Reymont 1905, liczne autoportrety) również o wymowie alegoryczno-symbolicznej, komponowane przeważnie na tle pejzażowym.
Twórczość Jacka Malczewskiego zaliczana jest do najwybitniejszych zjawisk nowoczesnej sztuki polskiej.

 
     
       
             
       
             
    Matka Boska, szkic
Ok. 1874. Olej na płótnie. 52 x 41,8 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Bratankowie
1878. Olej na płótnie. 110 x 140 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Za późno z pieśnią
1879. Olej na płótnie. 125 x 94,5 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Portret Heleny Marcello
Po 1880. Olej na płótnie. 124,5 x 93,5 cm.
Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
  Nadejście zimy
1881. Akwarela, papier. 44 x 28 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Niedziela w kopalni
1882. Olej na płótnie. 118 x 180 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Śmierć Ellenai
1883. Olej na płótnie. 212 x 370 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie, Sukiennice.
  Rodos
1884. Akwarela, papier. 17,5 x 24 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Adalia
1884. Akwarela, tektura. 13,3 x 58 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
-------------------------------
Adalia - obecnie Antalya, miasto w Turcji
             
       
             
    Zatoka morska pod Adalią
1884. Akwarela, gwasz,  papier. 24 x 44 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Umywanie nóg
1887. Olej na płótnie. 196 x 140 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Sybirak
1887. Olej na tekturze. 16,5 x 39 cm.
Własność prywatna.
             
       
             
    Portret narzeczonej - Marii Gralewskiej
1887. Olej na płótnie. 140 x 70 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Leon Wyczółkowski i Ignacy Maciejowski-Sewer jako fauny
1887. Olej na płótnie. 140 x 70 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Słoneczniki
Ok.1890. Olej na tekturze. 41,5 x 26 cm.
Własność prywatna.
             
       
             
    On i Ona (cykl Rusałki)
1887. Olej na płótnie. 38 x 107 cm.
Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
  Opętany (cykl Rusałki) - fragment
1887. Olej na płótnie. 39,5 x 109 cm.
Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
  Boginka w dziewannach (cykl Rusałki)
1888. Olej na płótnie. 45,5 x 96,5 cm.
Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
             
       
             
    Topielec w uściskach dziwożony (cykl Rusałki)
1888. Olej na płótnie. 40,5 x 96,5 cm.
Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
  Załaskotany (cykl Rusałki)
1888. Olej na płótnie. 38 x 109,5 cm.
Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
  Introdukcja
1890. Olej na płótnie. 330 x 228 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie, Sukiennice.
             
       
             
    Wspomnienie młodości
1890. Olej na płótnie. 41 x 110 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawaie.
  I znów wiosna
1890. Olej na płótnie. 186 x 96 cm.
Muzeum Lubelskie w Lublinie.
  Na etapie
1890-1892. Olej na płótnie. 37 x 66 cm.
Własność prywatna.
             
       
             
    Na etapie (Sybiracy)
1890. Olej na płótnie. 65 x 48 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Śmierć na etapie
1891. Olej na płótnie. 53 x 101 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Sybiracy
1891. Olej na tekturze. 18 x 31 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Wigilia na Syberii
1892. Olej na płótnie. 81 x 126 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie, Sukiennice.
  Szypry
1893. Olej na płótnie. 66 x 54 cm.
Muzeum Śląskie w Katowicach.
  Ukrainka
Ok. 1891. Olej na tekturze. 59,5 x 48,5 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
             
       
             
    Po żniwie
1892. Olej na płótnie. 70 x 131 cm.
Muzeum Górnośląskie w Bytomiu.
  Janko Muzykant
1892. Olej na płótnie. 250 x 94 cm.
Muzeum Okręgowe w Toruniu.
  Autoportret z paletą
1892. Olej na płótnie. 160,5 x 110 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Portret siostry artysty, Heleny z Malczewskich Karczewskiej
Ok. 1893. Olej na tekturze. 23 x 13,8 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  W tumanie
1893-94. Olej na płótnie. 78 x 150 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Portret Leona Wyczółkowskiego
Ok. 1895. Olej na płótnie. 139 x 93 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Portret Adama Asnyka z Muzą
1895-97. Olej na płótnie. 154 x 177 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Melancholia
1890-94. Olej na płótnie. 139 x 240 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Błędne koło
1895-97. Olej na płótnie. 174 x 240 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Podróż na Wschód
1895. Olej na płótnie. 95 x 45 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Don Kichot i Sancho Pansa
1895-1900.Olej na płótnie. 75,5 x 119 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Sztuka w zaścianku
1896. Olej na płótnie. 74 x 120 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Moje modele
1897. Olej na płótnie. 63 x 35 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Portret Stanisława Witkiewicza
Ok. 1897. Olej na desce. 61 x 49 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Umizgi fauna
1897-1898. Olej na tekturze. 51 x 68 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Natchnienie malarza
1897. Olej na płótnie. 80 x 63 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie, Sukiennice.
  Artysta i Muza
1898. Olej na płótnie. 120 x 80 cm.
Własność prywatna.
  Malarczyk i jego Muza (Podszepty)
1898. Olej na płótnie. 92,5 x 65 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Thanatos I
1898. Olej na płótnie. 124 x 74 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Thanatos II
1898. Olej na płótnie. 124 x 74 cm.
Muzeum Sztuki w Łodzi.
  Thanatos
1898-99. Olej na płótnie. 45 x 57,5 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Gorzki chleb
1899. Olej na płótnie. 94x64 cm.
Państwowe Zbiory Sztuki na Wawelu w Krakowie.
  Dzieje piosenki (Portret Adama Asnyka)
1899. Olej na płótnie. 98 x 77 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Spłoszony koń
1899. Olej na płótnie. 94,7 x 45,5 cm. 
Muzeum Śląskie w Katowicach.
             
       
             
    Wytchnienie
1899. Olej na płótnie. 74 x 90 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Portret syna Rafała (Rafał rysujący)
Ok. 1898-1900. Olej na tekturze. 17,8 x 36 cm. 
Własność prywatna.
  Portret córki artysty
Ok. 1900. Olej na płótnie. 59 x46,2 cm. 
Muzeum Śląskie w Katowicach.
             
       
             
    Kobiety grabiące siano
1900. Olej na płótnie. 59,8 x 100 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
  Meduza
1900. Olej na płótnie. 48 x 63 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
  Zmartwychwstanie (Nieśmiertelność)
1900. Olej na płótnie. 99 x 74 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Portret Julianowej Nowakowej z córką
1901. Olej na płótnie. 150x85 cm.
Własność prywatna.
  Wiara, Nadzieja, Miłość (tryptyk)
1901. Olej na tekturze.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Wiara (Lewa część tryptyku)
27 x 25,5 cm.
             
       
             
    Nadzieja (Środkowa część tryptyku)
27 x 21 cm.
  Miłość (Prawa część tryptyku)
27 x 25 cm.
  Za aniołem (tryptyk)
1901. Olej na tekturze.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Lewa część tryptyku
21 x 26,5 cm.
  Środkowa część tryptyku
30 x 23,5 cm.
  Prawa część tryptyku
20,5 x 26,5 cm.
             
       
             
    Aniele, pójdę za Tobą
1901. Olej na desce. 34,5 x 28 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Anioł i pastuszek
1902. Olej na płótnie. 98 x 80 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu, Fundacja Raczyńskich.
  Śmierć
1902. Olej na płótnie. 98 x 75 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Portret Stanisława Witkiewicza
1902. Olej na płótnie. 50 x 68 cm.
Muzeum Stylu Zakopiańskiego, willa "Koliba".
  Portret Tadeusza Błotnickiego z Meduzą
1902. Olej na desce. 46 x 37,5 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Autoportret z hiacyntem
1902. Olej na płótnie. 79 x 60 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Bajki I, tryptyk - część górna
1902. Olej na tekturze. 25 x 35 cm. 
Fundacja Raczyńskich przy Muzeum Narodowym w Poznaniu.
  Bajki I, tryptyk - część środkowa
1902. Olej na tekturze. 25 x 35 cm. 
Fundacja Raczyńskich przy Muzeum Narodowym w Poznaniu.
  Bajki I, tryptyk - część dolna
1902. Olej na tekturze. 25 x 35 cm. 
Fundacja Raczyńskich przy Muzeum Narodowym w Poznaniu.
             
       
             
    Bajki II, tryptyk - część górna
1902. Olej na tekturze. 25 x 35 cm. 
Fundacja Raczyńskich przy Muzeum Narodowym w Poznaniu.
  Bajki II, tryptyk - część środkowa
1902. Olej na tekturze. 25 x 35 cm. 
Fundacja Raczyńskich przy Muzeum Narodowym w Poznaniu.
  Bajki II, tryptyk - część dolna
1902. Olej na tekturze. 25 x 35 cm. 
Fundacja Raczyńskich przy Muzeum Narodowym w Poznaniu.
             
       
             
    Autoportret
?
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Nieznana nuta. Portret Stanisława Bryniarskiego
1902. Olej na płótnie. 42 x 63 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Portret Stanisława Bryniarskiego
1902. Olej na płótnie. 36,5 x 67 cm. 
Własność prywatna.
             
       
             
    Kusząca melodia (Autoportret z grajkami)
1903. Olej na płótnie. 54 x 80 cm. 
Własność prywatna.
  Hamlet polski. Portret Aleksandra Wielopolskiego
1903. Olej na płótnie. 100 x 149 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Portret Feliksa Jasieńskiego
1903. Olej na desce. 38 x 46,5 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Portret Feliksa Jasieńskiego
1903. Olej na desce. 38 x 46,5 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie..
  Edward Raczyński
1903. Olej na płótnie. 75 x 100 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Portret Jana Kasprowicza
1903. Olej na płótnie. 44,5 x 58,5 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Prawo, Ojczyzna, Sztuka - tryptyk
1903.
Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
  Prawo. (Tryptyk Prawo, Ojczyzna, Sztuka)
1903. Olej na desce. 69,5 x 98 cm.
Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
  Ojczyzna. (Tryptyk Prawo, Ojczyzna, Sztuka)
1903. Olej na desce. 69,5 x 98 cm.
Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
             
       
             
    Sztuka. (Tryptyk Prawo, Ojczyzna, Sztuka)
1903. Olej na desce. 69,5 x 97,5 cm.
Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
  Rycerz i muza
1903. Olej na płótnie. 49 x 75 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Do sławy
1903. Olej na tekturze. 35 x 27 cm.
Własność prywatna.
             
       
             
    Anioł i pastuszek
1903. Olej na desce. 40 x 31,5 cm.
Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
  Moja pieśń
1904. Olej na desce. 32 x 44 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Portret siostry artysty, Bronisławy
1904. Olej na płótnie. 70 x 90 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Portret Leona Pinińskiego
1904. Olej na tekturze. 40,5 x 32,4 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
  Krajobraz znad Wisły
1904. Olej na płótnie. 120 x 60 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Krajobraz z Tobiaszem (Wiosna)
1904. Olej na płótnie. 76 x 97 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Pokusa fortuny
1904. Olej na tekturze. 29,5 x 45,5 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Pastuszek i harpia
1904. Olej na płótnie. 46 x 38 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Pastuszek i Chimera (z tryptyku Sztuka)
1905. Olej na tekturze. 32 x 40 cm
Własność prywatna.
             
       
             
    Autoportret z muzą trzymającą berło i serce
1904. Olej na desce. 45,5 x 57,7 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
  Autoportret z muzą
1905. Olej na płótnie. 120,5 x 60,5 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
  Krajobraz - Boże Ciało
1905. Olej na drewnie. 19 x 24,2 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Portret Małgorzaty i Karola Lanckorońskich
1905. Olej na płótnie. 60 x 100 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Portret Władysława Reymonta
1905. Olej na płótnie. 78 x 100 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Portret żony artysty z dwoma faunami
1905. Olej na płycie cementowej. 119 x 85 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
             
       
             
    Zatruta studnia (Chimera)
1905. Olej na płótnie. 100 x 85 cm. 
Muzeum Okręgowe w Radomiu.
  Zatruta studnia I
1906. Olej na płótnie. 109 x 84 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Zatruta studnia II
1905. Olej na płótnie. 109 x 84 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Zatruta studnia III
1905. Olej na płótnie. 109 x 84 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Zatruta studnia IV
1905. Olej na płótnie. 109 x 84 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Zatruta studnia V
1906. Olej na płótnie. 107,5 x 84 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Trzej aniołowie z Tobiaszem
1906. Olej na tekturze. 32,2 x 24,4 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Artysta i Chimera
1906. Olej na tekturze. 32 x 40 cm. 
Własność prywatna.
  Finis Poloniae
1906. Olej na płótnie. 78 x 132 cm. 
Własność prywatna.
             
       
             
    Autoportret z faunami (tryptyk)
1906.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Faun 1 (z tryptyku)
1906. Olej na tekturze. 40,5 x 32,5 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Autoportret (z tryptyku)
1906. Olej na tekturze. 40,5 x 32,5 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
             
       
             
    Faun 2 (z tryptyku)
1906. Olej na tekturze. 40,5 x 32,5 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Portret Marii Balowej
1906. Olej na tekturze. 41 x 33 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Portret Wacława Karczewskiego
1906. Olej na tekturze. 56 x 125 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    O powrót do Ojczyzny, portret sybiraka Józefa Tislowitza
Olej na tekturze. 70 x 102 cm. 
Własność prywatna.
  Śmierć Ellenai
1907. Olej na płótnie. 208 x 114 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Śmierć Ellenai
1907. Olej na płótnie. 200 x 115 cm. 
Własność prywatna.
             
       
             
    Śmierć Ellenai
1906-1907. Olej na płótnie. 145 x 116 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Śmierć Ellenai
1907. Olej na kartonie. 45 x 37,5 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Modelka (Maria Balowa jako śmierć czytająca nekrologi w gazecie)
1907. Olej na tekturze. 83 x 73 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Widok Wisły ze Zwierzyńca
1907. Olej na tekturze. 32 x 40 cm. 
Własność prywatna.
  Muzyka pól
1907. Olej na płótnie. 59 x 128,5 cm.
Muzeum Narodowe w Gdańsku.
  Robotnicy idący do pracy (szkic)
?
Własność prywatna.
             
       
             
    Chwila tworzenia - Harpia we śnie
1907. Olej na płótnie. 72,5 x 92 cm. 
Własność prywatna.
  Portret Erazma Barącza
1907. Olej na tekturze. 69 x 86 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Portret kobiety (Bachantka. Portret Marii Balowej)
1907. Olej na tekturze. 80,5 x 64,5 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
             
       
             
    Autoportret w jakuckiej czapce
1907. Olej na tekturze. 40,5 x 32,5 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Zatruta studnia
1907. Olej na desce. 39,8 x 60 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
  Portret Władysława Żeleńskiego  z Muzą
1908. Olej na płótnie. 80x64 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Grosz czynszowy - tryptyk
1908. Olej na tekturze.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Grosz czynszowy - lewa część tryptyku
1908. Olej na tekturze. 82 x 65 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Grosz czynszowy - środkowa część tryptyku
1908. Olej na tekturze. 92 x 73 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
             
       
             
    Grosz czynszowy - prawa część tryptyku
1908. Olej na tekturze. 82 x 65 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Święty Franciszek
1908. Olej na płótnie. 136 x 201 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Anioły z Tobiaszem
1908. Olej na desce. 197 x 244 cm. 
Muzeum Śląskie w Katowicach.
             
       
             
    Muzyka - Autoportret
1908. Olej na płótnie. 90 x 90 cm. 
Muzeum Okręgowe w Radomiu.
  Autoportret ze skrzypcami  (Na jednej strunie)
1908. Olej na tekturze. 92 x 72,5 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Wnętrze z chimerą grającą na gitarze
1908. Olej na tekturze. 65 x 81 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Ellenai
1908. Olej na tekturze. 78,5 x 65 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Eloe z Ellenai
1908-1909. Olej na płótnie. 218 x 129 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Eloe
1909. Olej na płótnie. 205,5 x 129 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
             
       
             
    Ellenai
1910. Olej na tekturze. 100 x 70 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Autoportret z pisanką
1909. Olej na płótnie. 66 x 81 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Idź nad strumienie - tryptyku
1909-1910. Olej. 40 x 90 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie
             
       
             
    Idź nad strumienie - lewa część tryptyku
1909-1910. Olej na tekturze. 40 x 90 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie
  Idź nad strumienie - środkowa część tryptyku
1909-1910. Olej na płótnie. 73 x 59 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie
  Idź nad strumienie - prawa część tryptyku
1909-1910. Olej na tekturze. 40 x 90 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Madonna
Ok. 1910. Olej na płótnie. 86 x 65 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu, Fundacja Raczyńskich.
  U studni
1909. Olej na tekturze. 87,5 x 59,5 cm. 
Własność prywatna.
  Wiosna
1909. Olej na tekturze. 64 x 80 cm. 
Własność prywatna.
             
       
             
    Zasłuchana (Portret Marii Balowej)
1909. Olej na desce. 60 x 39 cm
Własność prywatna.
  Śmierć zwycięska
1909. Olej na tekturze.
Własność prywatna.
  Ślepy faun
1910. Olej na desce. 65 x 81 cm
Własność prywatna.
             
       
             
    Autoportret z Erynią
1910.
Własność prywatna.
  Hołd muzie i sztuce
1910. Olej na desce. 73 x 58,5 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Chrystus przed Piłatem
1910. Olej na tekturze. 65 x 80,5 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
             
       
             
    Chrystus w Emaus
1909. Olej na płótnie. 95 x 76 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Niewierny Tomasz
1911. Olej na płótnie. 120 x 197 cm.
Własność prywatna.
  Chrystus i Samarytanka
1909. Olej na płótnie. 73 x 92 cm. 
Muzeum Archidiecezji Warszawskiej.
             
       
             
    Chrystus i Samarytanka
1910. Olej na tekturze. 73 x 93 cm. 
Własność prywatna.
  Chrystus i Samarytanka
1911. Olej na tekturze. 73 x 92 cm. 
Własność prywatna.
  Chrystus i Samarytanka
1912. Olej na tekturze. 92 x 72,5 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
             
       
             
    Moje życie - tryptyk
1911-1912. Olej na tekturze.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Lewa część tryptyku
70,3 x 90,5 cm.
  Środkowa część tryptyku
70,3 x 90,5 cm.
             
       
             
    Prawa część tryptyku
70,3 x 90,5 cm.
  Thanatos
Ok. 1911. Olej na płótnie. 46 x 55 cm.
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Powstaniec (Moja matko, był tu żołnierz; Pożegnanie; Starzec)
1911. Olej na płótnie. 74 x 93 cm.
Własność prywatna.
             
       
             
    Pożegnanie
1911. Olej na tekturze. 73 x 92 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu, Fundacja Raczyńskich.
  Portret Antoniego Wodzickiego
1911. Olej na płótnie. 80 x 60 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Portret Ludwika Żeleńskiego
1912. Olej na płótnie. 81 x 46,5 cm. 
Lwowska Galeria Sztuki.
             
       
             
    turze.
Muzeum Narodowe w Poznaniu, Fundacja Raczyńskich.
  Podszepty wiosny - lewa część tryptyku
65,5 x 81,5 cm. 
  Błędny ognik - środkowa część tryptyku
92 x 73 cm. 
             
       
             
    Podszepty jesieni - prawa część tryptyku
65 x 81 cm. 
  Tobiasz i Parki
1912. Olej na płótnie. 96 x 125 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Wizja
1912. Olej na dykcie. 190 x 97 cm. 
Muzeum Sztuki w Łodzi.
             
       
             
    Portret teściowej - Marii Gralewskiej
1913. Olej na tekturze. 73 x 60 cm. 
Własność prywatna.
  Chimera
1913. Olej na płótnie. 120 x 120 cm. 
Muzeum Narodowe w Poznaniu.
  Polski Hektor
1913. Olej na płótnie. 94 z 74 cm. 
Własność prywatna.
             
       
             
    Pożegnanie z pracownią
1913. Olej na płótnie. 74,6 x 105 cm. 
Muzeum Śląskie w Katowicach.
  Autoportret w zbroi
1914. Olej na tekturze. 54 x 65 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Autoportret w białym stroju
1914. Olej na płótnie. 93 x 78 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Autoportret z Polonią
1914. Olej na desce. 45,6 x 53,5 cm. 
Własność prywatna.
  Polonia
1914. Olej na tekturze. 150 x 99 cm.
Własność prywatna.
  Polonia 3
             
       
             
    Orfeusz i Eurydyka
1914. Olej na tekturze. 100 x 70 cm. 
Własność prywatna.
  Portret Kazimierza Pochwalskiego
1914-1915. Olej na płótnie. 92 x 117 cm. 
Własność prywatna.
  Portret brygadiera Józefa Piłsudskiego z Nike
1916. Olej na desce. 58 x 73,5 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Nike Legionów
1916. Olej na dykcie. 196 x 99 cm. 
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Autoportret na tle studni ze szklanką wody
1916. Olej na tekturze. 100 x 147,5 cm.
Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu.
  Salome z głową Jana Chrzciciela
1916. Olej na płótnie. 171 x 90,5 cm. 
Własność prywatna.
             
       
             
    Thanatos
1916. Olej na płótnie. 247 x 196 cm. 
Własność prywatna.
  Thanatos
1917. Olej na desce. 81,5 x 65 cm. 
Własność prywatna.
  Śmierć
1917. Olej na tekturze. 100 x 74 cm.
Muzeum Sztuki w Łodzi.
             
       
             
    Kobieta na tle gaju
1917. Olej na tekturze. 101 x 69,5 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Portret syna Rafała
1917. Olej na desce. 61 x 40 cm.
Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu.
  Moja dusza, z cyklu Moje życie
1917. Olej na płótnie. 100 x 200 cm.
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
       
             
    Pytia
1917. Olej na tekturze. 101,5 x 72,5 cm.
Muzeum Narodowe w Kielcach.
  Pytia
1917. Olej na tekturze. 103 x 73 cm.
Lwowska Galeria Sztuki.
  Pytia
1917. Olej na płótnie. 210 x 110 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
             
       
             
    Młoda Polska - Portret Mieczysława Gąseckiego
1917. Olej na desce. 87 x 65 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Tryptyk: Niewola, Wojna, Wolność
1917. Olej na desce
?
  Niewola - lewa część tryptyku
             
       
             
    Wojna - środkowa część tryptyku   Wolność - prawa część tryptyku   Polonia
1918. Olej na tekturze. 100 x 72,5 cm.
Muzeum Narodowe w Kielcach.
             
       
             
    Polonia
1918. Olej na tekturze. 100,5 x 69 cm.
Własność prywatna.
  Przepowiednia Ezechiela - tryptyk
1918. Olej na tekturze.
Własność prywatna.
  Przepowiednia Ezechiela - lewa część tryptyku
68 x 100 cm.
             
       
             
    Przepowiednia Ezechiela - środkowa część tryptyku
73 x 101 cm.
  Przepowiednia Ezechiela - prawa część tryptyku
69,5 x 101 cm.
  Proroctwo Ezechiela
1919. Olej na desce. 120 x 152 cm.
Muzeum Sztuki w Łodzi.
             
       
             
    Intermezzo
1918. Olej na tekturze. 100 x 74 cm.
Muzeum Sztuki w Łodzi.
  Orfeusz i Eurydyka
1918. Olej na tekturze. 68,5 x 97,5 cm.
Własność prywatna.
  Dzieciństwo - Jacek nad stawem w Wielgiem - z cyklu Moje życie
1919. Olej na płótnie. 100 x 200 cm.
Własność prywatna.
             
       
             
    Skończona pieśń - portret Róży Aleksandrowiczowej
1919. Olej na płótnie. 149 x 85 cm.
Muzeum Narodowe w Krakowie.
  Autoportret w zbroi
1919. Olej na tekturze. 64 x 87 cm.
Muzeum Narodowe w Kielcach.
  Autoportret z Thanatosem
1919. Olej na płótnie. 76 x 100 cm.
Własność prywatna.
             
       
             
    Thanatos
1919. Olej na płótnie.
Muzeum Diecezjalne w Tarnowie.
  Herkules na rozstajnych drogach (Portret Aleksandra Wielopolskiego)
1920. Olej na płótnie. 127 x 166 cm.
Muzeum Narodowe w Kielcach.
  We dworze - portret córki artysty, Julii
1920. Olej na desce. 70 x 105 cm.
Własność prywatna.
             
       
             
    Ogrodniczka
Olej na dykcie. 67 x 57 cm.
Własność prywatna.
  Portret żony
1920. Olej na płótnie. 129,8 x 96,8 cm.
Muzeum Okręgowe w Bydgoszczy.
  Święta Agnieszka
Ok. 1920. Olej na płótnie.
Muzeum im. Stanisława Fischera w Bochni.
             
       
             
    Święta Agnieszka
1920-1921. Olej na desce. 80 x 120 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
  Powrót syna marnotrawnego
1923. Olej na tekturze. 33 x 44 cm. 
Własność prywatna.
  Autoportret (szkic)
1926. Olej na tekturze. 73 x 102 cm. 
Muzeum Narodowe w Warszawie.
             
             
         
   
         
 
FACEBOOK YOUTUBE TWITTER GOOGLE + DRUKUJ  
     
    Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu Copyright: Grupa Media Informacyjne 2010-2012 Wszystkie prawa zastrzeżone.