Grupa Media Informacyjne zaprasza do wspólnego budowania nowej jakości    
Nowe Media - Modern News Life    
                                                   
                                                   
   
  TV Radio Foto Time News Maps Sport Moto Econ Tech Kult Home Fash VIP Infor Uroda Hobby Inne Akad Ogło Pobie Rozry Aukc Kata  
     
  Clean jPlayer skin: Example
 
 
     
img1
GMI
Nowe Media

More
img2
BMW DEALER
Kraków ul. Basztowa 17

More
img3
MERCEDES
Wybierz profesjonalne rozwiązania stworzone przez grupę Mercedes

More
img4
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
img2
Toyota 4 Runner
Samochód w teren jak i miejski.

More
 
         
         
  GRUPA MEDIA INFORMACYJNE - FOTOTEST
   
COUNTRY:
         
 

 

Kategoria  
   
Nowo dodane
Reportażowe
Sesja zdjęciowa
Sport
Motoryzacja
Przyroda
Akt
Reklamowe
Kurs fotografii
Szkolenia
Info foto
 
   
 

Kontakt:

Adam Nawara - Napisz do Nas: Grupa Media Informacyjne

 
   
Jest jedna rzecz, którą musi posiadać każda fotografia - ludzki wymiar. Ten rodzaj fotografii to realizm, jednakże realizm to nie wszystko. Musi jeszcze temu towarzyszyć wizja i dopiero połączenie tych dwóch cech tworzy dobre zdjęcie. Trudno jest określić cieńką linię, gdzie kończy się materia, a zaczyna umysł?. - Robert Frank  
   
 
   
Adam Nawara Photography  
   
 
Gallery Adam Nawara  
   
 
 
 
 
 
 
 
   
 
   
   
 
   
 
   
 
Cennik usług  
   
 
   
 
Standard licencja G  
   
 
   
Słownik fotograficzny  
   
Najważniejsze konkursy fotograficzne na świecie  
   
Portfolia fotograficzne  
   
Książki o fotografii  
   
100 najważniejszych zdjęć świata  
   
 

 

 
 Foto News & Style Professional
     

 Dział fotografii - Jest jedna rzecz, którą musi posiadać każda fotografia - ludzki wymiar. Ten rodzaj fotografii to realizm, jednakże realizm to nie wszystko. Musi jeszcze temu towarzyszyć wizja i dopiero połączenie tych dwóch cech tworzy dobre zdjęcie. Trudno jest określić cieńką linię, gdzie kończy się materia, a zaczyna umysł?. - Robert Frank

 
 
  Strona producenta :
www.ppp.com
     
Dokonując zakupu, dokonujesz właściwego wyboru
Grupa Media Informacyjne - Sklep GMI
 
 
 
 
 Nasi partnerzy  
   
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
Zakupy Zakupy Zakupy
000 000 000 000 000 000 000 000 000
     
 
 
 

 Canon EOS-1D X Mark II - to szatan nie lustrzanka - 14 kl/s i 4K z 60 kl/s

Canon wzbogacił swoją linię profesjonalnych aparatów o drugą generację topowej lustrzanki. Canon EOS-1D X Mark II przyjmuje nieco inną filozofię wysokiej wydajności niż konkurencja. Postawiono na tryb 4K o prędkości 60 kl/s oraz tryb seryjny 14 kl/s z AF i 16 kl/s w trybie Live View. Tym razem nie jest to jedynie papierowa premiera, produkt oficjalnie wchodzi do sprzedaży.

Tak jak w przypadku Nikona D5, nie jest to lustrzanka dla każdego, ale ponownie warto się z nią zapoznać by wiedzieć co w światku pro piszczy, i dlaczego takie aparaty mają sens. Na Canon EOS-1D X Mark II czekaliśmy 4 lata. Następca jest lepszy od poprzednika pod każdym względem.

Lepsza wydajność wymusza nowe komponenty

Wysoka wydajność Canon EOS-1D Mark II zmusiła oczywiście do zastosowania nowych komponentów. Za przetwarzanie obrazu odpowiada podwójny procesor DIGIC 6+, a zapis wideo 4K realizowany jest na kartach pamięci CFast 2.0. To parametry, których mogą pozazdrościć wszystkie lustrzanki. Konieczne stało się też zastosowanie nowego akumulatora by osiągnąć te 16 kl/s. Aparat kompatybilny jest ze starym akumulatorem, ale wtedy musimy się liczyć z mniejszą wydajnością.

System rejestracji obrazu w Canon EOS-1D X Mark II wykorzystuje pełnoklatkowy sensor 20,2 Mpix, który jest w stanie pracować z ISO od 100 do 51200, a po rozszerzeniu również z ISO do 50 i 409600.

Seria praktycznie nieskończona

Tryb seryjny w Canon EOS-1D X Mark II ma swoje ograniczenia, jednakże nawet profesjonaliści, wykorzystujący szybkie nośniki CFast 2.0 nie powinni ich odczuwać. Rejestrowana z pełną prędkością seria zdjęć RAW może liczyć 170 zdjęć, a w parach RAW+JPEG 81 zdjęć. Fotografując w samych JPEGach, limituje nas tylko pojemność karty.

Autofokus i pomiar światła to podstawa

Tak jak i konkurencja, Canon nie zapomina, że o przydatności profesjonalnych lustrzanek decyduje nie tyle maksymalne ISO, a skuteczność AF, precyzja pomiaru światła.

Tym razem mamy do dyspozycji poprawiony (pokrywający w 24% więcej kadru w pionie) 61-punktowy układ AF z Al Servo AF III+, w którym 41 punktów to punkty krzyżowe, a 5 podwójnie krzyżowe. Liczba punktów może nie zaskakuje, ale co powiecie na skuteczną pracę wszystkich (w pojedynczej precyzji) nawet przy obiektywie o świetle f/8. W przypadku punktów krzyżowych działa ich 21 czyli o 20 więcej niż w poprzedniku.

To ogromna korzyść w sytuacji gdy musimy korzystać z niezbyt jasnej optyki czy kombinacji jasnego obiektywu z konwerterami, ewidentnie obniżających jasność wypadkową układu. Czułość centralnego punktu AF wynosi do -3EV, co oznacza sprawne ostrzenie nawet w bardzo słabym oświetleniu (nawet 8 razy słabszym niż w amatorskich lustrzankach).

Tryb fotografowania LiveView, a także tryb filmowy, korzystają z technologii Dual Pixel CMOS AF oraz Movie Servo AF. Ta pierwsza dba o precyzję (wykorzystuje detekcję fazy zintegrowaną z pikselami), a druga zapewnia szybką reakcję AF na zmieniającą się sytuację w kadrze.

Kolejny element, który uległ poprawie, to czujnik RGB+IR mierzący ekspozycję. Teraz ma 360 tysięcy pikseli, co dodatkowo poprawia wykrywanie obiektów czy twarzy. Te dane wykorzystuje system EOS iTR informujący AF o tym gdzie jest obiekt, na który należy ustawić ostrość. I pomyśleć, że kiedyś coś takiego w lustrzance z optycznym wizjerem było tylko fantazją.

Super tryb 4K, lecz aparat nie filmowy

Dobrze znamy problem aparatów z wideo 4K (4096x2160), i to nie tylko lustrzanek, to zbyt mała prędkość rejestracji obrazu. Rozdzielczość 4K lub UHD robi niesamowite wrażenie, ale klatkarz 15 kl/s potrafi zabić efekt (choć nie zawsze). Tryb 30 kl/s to takie minimum, by nie określać trybu 4K mianem wykastrowanego, ale to na co pozwala Canon EOS-1D Mark II, czyli 60 kl/s z bitrate 800 Mbps to coś nowego.

Po zmniejszeniu rozdzielczości filmu do FullHD zyskujemy jeszcze wyższą prędkość - 120 kl/s, co pozwoli nam na rejestrowanie filmów slow-motion z 4-krotnie spowolnioną akcją.

Mimo tak dobrych parametrów, Canon nie planuje traktować EOS-1D X Mark II jako lustrzanki typowo filmowej. Świadczy o tym zastosowanie kodeka M-JPEG w trybie 4K/60p, a także obniżenie rozdzielczości na wyjściu HDMI do 1080p.

Dotykowy i super dokładny ekran LCD

Nikon D5 ucieszył nas dotykowym i wysokiej rozdzielczości ekranem podglądu i jak się okazuje nie jest jedyny. Canon EOS-1D X Mark II również może pochwalić się takimi funkcjami. Rozdzielczość 3,2” panelu wynosi 1,62 miliona punktów.

Poprawiona ergonomia

Canon EOS-1D X Mark II waży 1340 gramów i mierzy 158 x 167,6 x 82,6 mm. Tak duży korpus musi być wygodny w uchwycie, bo inaczej komfort korzystania z tych wszystkich fajnych funkcji, znacząco spadnie.

Canon zdecydował się na poprawienie uchwytu dłoni, elementu bodajże najistotniejszego w takim aparacie. Są też trudniejsze do zauważenia zmiany, jak powiększona powierzchnia dżojstików na tylnej ściance.

To jeszcze nie wszystko

Kluczowe funkcje już poznaliśmy, ale jak każdy flagowiec, także i tu mamy nie kończącą się listę wartych wspomnienia rozwiązań. Są to między innymi:

- funkcja DLO (optymalizator obiektywu), która już w aparacie eliminuje abberacje i inne wady wprowadzane przez optykę ze zdjęć
- tryb Anti-Flicker (wykrywanie migotania świateł i eliminacja tego efektu), który znamy z Canon EOS-7D Mark II
- wbudowany moduł geolokaliacji (GPS i Glonass), Ethernet LAN (prędkość 330 Mbps) i port USB 3.0
- jasny wizjer Intelligent Viewfinder II ze 100% pokryciem kadru
- możliwość wycinania 8,8 Mpix zdjęć z klatek filmu 4K (o rozdzielczości 4096 x 2160 pikseli)
- podwójny slot na karty pamięci, w tym przypadku jeden obsługuje nośniki CFast 2.0, a drugi Compact Flash (zgodny z UDMA7 i nośnikami typu I)
- wydajniejszy akumulator LP-E19
- w połączeniu z modułem Canon WT-E8A, możliwa jest komunikacja Wi-Fi zgodnie ze standardami 802.11a/b/g/n/ac (2,4 i 5 GHz)
- trwałość migawki obliczona na 400 tysięcy cykli
- uszczelniana obudowa z magnezowym korpusem

Król małoobrazkowych lustrzanek czy tylko współrządzący?

Canon EOS-1D X Mark II to oczywisty konkurent Nikona D5. Oczywiście dyskusja nad tym, czy lepszy jest ten czy tamten, to temat tylko dla osób, które pasjonują się cyferkami, a nie realnymi wynikami pracy. Pierwsze wrażenia jakie zapewnili betatesterzy aparatu wskazują, że raz lepiej wypada Canon, innym razem Nikon.

Prawda jest taka, że oba aparaty są świetne, a o wyborze tego właściwego decydować będzie nie tylko specyfikacja, ale ścisłe oczekiwania i jak zwykle system, z którego już korzysta fotograf.

Sugerowana cena Canon EOS-1D X Mark II wynosi 6299 euro.

GRUPA MEDIA INFORMACYJNE & ADAM NAWARA

 
 
 
 
19 - 11.01.2013          
  Fototest

Fototest to dział GMI poświecony sprzętowi fotograficznemu. Znajdziesz tutaj porady zakupowe, testy, porównania, nowości wiodących producentów sprzętu fotograficznego.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
18          
  Fototest

Fototest to dział GMI poświecony sprzętowi fotograficznemu. Znajdziesz tutaj porady zakupowe, testy, porównania, nowości wiodących producentów sprzętu fotograficznego.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
   
   
 
17          
  Fototest

Fototest to dział GMI poświecony sprzętowi fotograficznemu. Znajdziesz tutaj porady zakupowe, testy, porównania, nowości wiodących producentów sprzętu fotograficznego.

   
Fot. GMI
        Czytaj >
 
 
 
 
 
 
FACEBOOK YOUTUBE TWITTER GOOGLE + DRUKUJ  
 
       
       
 
 
 Oferty promowane              
 
   
 
                   
         
 

Najlepsza rozrywka z TV Media Informacyjne

           
Filmy różne   Filmy reklamowe   Filmy informacyjne   Filmy sportowe   Filmy erotyczne
       
                 
Filmy muzyczne   Filmy dla dzieci   Filmy kulturalne   Filmy motoryzacyjne   Filmy edukacyjne
       
             
© 2010 Adam Nawara 2010            
   
 
   
   
   
     
    Korzystanie z portalu oznacza akceptację Regulaminu Copyright: Grupa Media Informacyjne 2010-2012 Wszystkie prawa zastrzeżone.